Livet i smått


Jag föddes helt utan bekymmer,
med och mat och lek var jag nöjd.
Ett liv där bara nuet rymmer,
ja den tiden var en fröjd.


Åren gick och äldre jag blev,
jag fyllde sju och skolan börja.
Med stora steg framåt i livet jag klev,
och alla vuxna började prata smörja.


Nu var det inget som dög,
idrott och killar var plötsligt allt.
På nätterna ut jag smög,
i världen var det nu så kallt.


Detta var en ny dörr,
där jag lärde mig kärlek och hat.
Jag kämpade som aldrig förr,
och blev ändå kallad lat.


Den värsta stormen skakade om,
livet utförde ett antal räder.
Tillslut en öppning kom,
och vi sprang ut i vita kläder.


Det var dags att ge mig ut i världen,
se nytt som var så olikt från här.
Jag såg mig själv på färden,
det är inte bara skolan som lär.


Jag fyllde 20 och återvände hem,
men där fanns inte mycket kvar.
Jo, familj och en och annan vän,
jag bad livet om svar.


Så nu vet jag inte vad som händer,
jag ska fylla livet igen.
Det är dags att dåliga tider vänder,
så får vi se vad som händer sen.

___________________________________________________________


Helgen var lugn och go, precis vad jag kände för. Jobbet var kul i lördags och på kvällen lekte jag med Matilda, Madde och Maria. Vi gjorde en tacopaj, det är kul att laga mat! Även om jag inte äter tacopaj :P. På söndagen var jag extremslö men var uppe en tur på isen i Hanatorp mot kvällen.. det var härligt. Idag har jag däremot fått gjort endel =), var ute på lite ärenden i morse vid åtta :O.. sen träffade jag på Em och tjötade ett bra tag, hon kommer nog hit senare ikväll med :). Jag har varit på gymmet och jag och Julia var på banken en sväng också, vi skulle fixa så vi kan få våran sista lön uppefrån Kirkenes.

Ska jobba nästa söndag igen.. jag vill jobba mer!! .. (sa ja de? :O) :)


Kommentarer
Postat av: julia

har du skrivit den dikten själv?...

2009-03-27 @ 12:42:31
Postat av: Sandra

Japp :) men slutet blev sådär :P får la ändra sen när jag blivit lite äldre ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback