Portugal


Äntligen var man här!
Det är soligt, varmt och helt underbart!
Vi har haft saº mycket att göra att det är först idag vi har hunnit leta upp ett internetcafé! Vi har faºtt en hel del kompisar redan: brassar, portugisafrikaner och irländare. Mest umgaºs vi med brassarna vilket märks, vi har redan börjat komma in en del i portugisiskan. Det är jättekul! Vi vill absolut stanna här och försöka lära oss flytande. Än saº länge har vi bara sökt ett jobb, i en mysig liten bar. Faºr vi inte det saº blir det ut och leta mer intensivt. De flesta affärer, barer och restauranger ligger paº gatan The Strip och det är där vi är mest om kvällarna. Här är nästan allt öppet dygnet runt och folk i alla aºldrar är ute nästan hela tiden. Alla barer har flera tv-apparater var, storbildstv:n och mindre. Inte helt fel nu när Champions League är och Julia är ett stort Manchester United-fan. Vi hejade fram dem till finalen igaºr mot Barcelona.

Hotellet vi bor paº just nu är litet men mysigt och hotellrummet är mer som en lyxig lägenhet. Ska ta lite bilder och lägga upp paº det senare i veckan eller saº.
Baºde städerna och stränderna här är väldigt vackra! Vita hus, palmer, färgglada blommor, röda klippor osv.




Ute till havs finns det massvis med grottor, där aºkte vi runt och kollade med brassarna häromdagen. Om vi aºker ut här närmare sommaren kommer vi kunna se delfiner etc. saº vi hoppas vi är kvar här daº.




Tiden rinner ut saº skriver mer och laddar upp fler bilder imorgon eller lite senare i veckan. Saº vet ni lite nu i alla fall! Ha det toppen hemma i Sverige!



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Inte det minsta avis! ;)
Ser precis huuur gött ut som helst!! =)
You Go Girl!

2008-04-30 @ 22:07:34
Postat av: Nathy

Fy vad skönt det ser ut!
Önskar att jag kunde byta plats med dig ;P

Postat av: sofi

gud vad roligt ni har det. jag vill också ara där men jag kanske kommer senare vem vet?? heheeh fast nu har jag ju pojkvän också hehe:) jag följer eran resa här:) kramar sofi från lärkan :)

2008-05-01 @ 12:17:22
URL: http://sofi1985.blogg.se
Postat av: Majja

Ååååh vad kul att du skriver (till mig) äntligen! ;) haha. fy fan, när jag läser dethär så ligger peter jävligt risigt till: jag lämnar snart honom för portugal och för dig alltså! hoppas ni får jobbet, jag håller tummarna. Skriv snart igen! Jag ska vaka över dig. pussipuss

2008-05-02 @ 16:45:18
Postat av: Annie

Du har de bra du sandra ;P

2008-05-05 @ 09:21:44
URL: http://shutupndance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback