1 dag kvar...


Lite svårt att förstå att detta blir sista natten i Sverige på väldigt länge.. och eftersom jag har raderat alla "vanliga" inlägg som jag har skrivit här i bloggen för att ha den mer som en reseblogg så har början av allt detta försvunnit med det, så kanske jag ska förklara lite från början.. Jag och Julia ska åka till Portugal imorgon för att söka jobb och lägenhet, där vill vi helst stanna till slutet på september. Men ordnar det sig inte där åker vi någon annanstans, som Spanien eller Grekland.. Augusti och oktober har vi tänkt att spendera i Norge för att tjäna lite extra pengar innan vi i november åker ner till Australien, men emellan kanske vi åker ner till Schweiz och hälsar på Carro som ev. ska ner som au pair i augusti. Om hon åker så kommer hon bo nära gränsen till Italien så vi tar väl det samtidigt med i så fall hehe. Beroende på om vi får ihop tillräckligt med pengar i Australien sen så vill vi ta lite semester och åka till Thailand och Vietnam och bara slappa sen. Ett av våra mål är att åka pulka i sanddynerna i Vietnam, det hade varit en upplevelse! Sen bär det av tillbaka till Australien för att jobba vidare i några andra städer/orter och spara igen. Kan vi så tar vi en semesterpaus efter ett tags arbetande sen igen och kollar in Nya Zeeland och Hawaii. Därefter blir det en sista tur till Australien och när vi fått ihop tillräckligt vill vi till Peking och kolla in kinesiska muren, templen och deras buddhism osv. för att avsluta med transbiriska järnvägen till Moskva, tåget till Finland och finlandsfärjan hem. Fast det är nog inte bara jag som har en känsla av att det kommer ändras betydligt under resans gång.. vem vet vad som händer.. allt är öppet. Vi är fria i vilket fall... kan åka vart vi än känner för. Detta är verkligen vårat livs äventyr!
Känner mig lite lugnare vad gäller insulinet och kanylerna och allt på planen nu med, för ringde upp en som själv har diabetes och har varit ute och rest lite varstans. Tack för alla råd och för att ni lugnade mina nerver lite Fredrik och Fredriks mamma =).
Jag är så glad att vi ska åka nu, trots att det inte alltid såg ut att bli så. Julia kollade hur vädret var där nere nyss: strålande solsken och 27 grader varmt! Om två dagar ska jag allt ligga och gassa på stranden!
Men först en natt på Londons flygplats imorgon, kanske blir en upplevelse det med!

Skönt att ha gjort biologiprovet nu med, det gick jättebra så nu kan jag släppa det och koncentrera mig på allt det sista att ordna. Har packat det mest i alla fall. Nu ska jag till apoteket och hämta en omgång dia.saker till och sen kommer lite familj och äter middag och de sista förutom Byllan säger hejdå. Henne ska jag träffa imorgon en snabbis precis innan vi åker. Jag är piiirriig!!

Kommentarer
Postat av: Elizabet

Puss på dig som tagit steget ut i den stora vida världen!

Postat av: Malin

hoppas att ni får hur kul som helst på resan!! :)

2008-04-29 @ 10:16:25
URL: http://malinsandramaria.blogg.se
Postat av: Madeleine

Hoppas allt går bra! Håller alla tummar jag har!!
Njut! Å lyssna alltid på magkänslan .. =) Puss

2008-04-30 @ 14:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback